پک هاوس : تولید تامین و بسته بندی مواد شیمیایی

بازار جهانی مواد افزودنی مصرفی در پوشش ها

بازار جهانی مواد افزودنی مصرفی در پوشش ها

مواد افزودنی مصرفی در پوشش ها

 

به گزارش پک هاوس به نقل از ایران پلیمر , اصطلاح “افزودنی‌های پوشش” به گروه خاصی از مواد شیمیایی مهندسی شده اشاره دارد که برای بهبود خواص پوشش از طریق اصلاح رئولوژی و فرمولاسیون پوشش، خواص ضد کف، تَرکنندگی و پراکندگی طراحی شده‌اند.

 

افزودنی‌های پوشش برای رفع عیوب پوشش مانند حباب‌ (کف)، هم­تراز شوندگی ضعیف و لخته­شدگی استفاده می‌شوند. این مواد همچنین برای ایجاد خواص ویژه مانند لغزش بهتر، مقاومت در برابر شعله، پایداری در برابر اشعه فرابنفش، مقاومت شیمیایی و سایر خواص به فرمولاسیون افزوده می­شوند.

 

انواع اصلی افزودنی­های پوشش عبارتند از: اکریلیک­ها، فلوروپلیمرها، یورتان­ها، افزودنی­های فلزی و غیره (اپوکسی، پلی آلکیدها و آمین­ها). اکریلیک یک رزین مصنوعی و مواد پلیمری با خاصیت قلیایی ملایم (متیل ایزوبوتیل کتون) است که برای تهیه پوشش­های اکریلیک و نقاشی­های باکیفیت و ماندگاری بالا استفاده می­شود.

 

این ماده بر اساس کاربرد مورد نظر به دسته ­های مختلفی تقسیم می­شود. عملکرد افزودنی­های پوشش عبارتند از: ضد کف، ترشوندگی و پراکندگی، اصلاح خواص رئولوژی و غیره. این افزودنی­ها در کاربردهای متنوعی از جمله معماری، خودرو، صنعتی، چوب و مبلمان و غیره استفاده می‌شوند.

 

سند بررسی بازار افزودنی‌های پوشش یکی از جدیدترین مجموعه‌ گزارش‌های بدست آمده از مرکز تحقیقات تجاری است که آمار بازار افزودنی‌های پوشش، از جمله ارزش بازار جهانی، سهم منطقه­ای، رقبای دارنده سهم بازار افزودنی‌های پوشش، جزئیات بخش‌های مختلف بازار افزودنی‌های پوشش، روند بازار، فرصت‌ها و هر داده دیگری که ممکن است برای پیشرفت در صنعت افزودنی‌های پوشش نیاز داشته باشید را ارائه می‌دهد.

 

این گزارشات چشم­انداز کاملی از همه چیزهایی که نیاز دارید را با تجزیه و تحلیل عمیق سناریوهای فعلی و آینده صنعت ارائه می­دهند. ارزش بازار جهانی مواد افزودنی پوشش از 8/64 میلیارد دلار در سال 2022 به 9/38 میلیارد دلار در سال 2023 با نرخ رشد مرکب سالانه 8/6 درصد افزایش یافته است.

 

جنگ روسیه و اوکراین شانس بهبود اقتصاد جهانی بعد از همه ­گیری کووید-19 را حداقل در کوتاه مدت مختل کرد. جنگ بین این دو کشور به تحریم‌های اقتصادی چندین کشور، افزایش قیمت کالاها و اختلال در زنجیره تامین منجر شده است که باعث تورم در همه کالاها و خدمات شده و بسیاری از بازارها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.

 

انتظار می­رود ارزش بازار افزودنی­های پوشش در سال 2027 با نرخ رشد مرکب سالانه 8/4 درصد به 12/95 میلیارد دلار افزایش یابد. رشد سریع حوزه ساختمان و بخش ساخت و ساز باعث رشد بازار می­شود. در بخش ساخت و ساز، افزودنی­های پوشش برای بهبود ویسکوزیته، محافظت از سطح و مقاومت در برابر ضربه زیرلایه ­ها استفاده می­شوند.

 

رشد سریع فعالیت‌های ساخت ‌و ساز مسکونی و تجاری در سراسر جهان باعث افزایش پذیرش افزودنی‌های سازگار با محیط‌زیست برای بهبود انسداد دیوار و سقف ساختمان­ها با حفظ ملاحظات زیست‌محیطی شده است. بر اساس مطالعه منتشر شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده، تعداد سالانه واحدهای مسکونی ساخته شده از 583000 واحد در سال 2009 به 1/5 میلیون واحد در سال 2021 افزایش یافته است.

 

بنابراین، انتظار می­رود رشد سریع در بخش ساختمان و ساخت و ساز باعث تقویت بازار افزودنی­های پوشش گردد. سرمایه­گذاری شرکت­ها در تحقیق و توسعه، عامل اصلی محبوبیت در بازار افزودنی­های پوشش است.

 

شرکت‌هایی که در بازار افزودنی‌های پوشش‌ فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری‌های خود را در تحقیق و توسعه و نوآوری برای توسعه محصولات از نظر فناوری پیشرفته برای پاسخگویی به تقاضاهای مختلف مصرف‌کننده نهایی در سراسر جهان افزایش می‌دهند.

 

به عنوان مثال، در ژوئن 2021، BASF، یک شرکت شیمیایی چند ملیتی، در یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در ژاپن برای توسعه و تولید محصولات جدید سرمایه­گذاری کرده است. این مرکز تحقیق و توسعه برای تبدیل شدن به یک برند جهانی در حوزه تحقیق و توسعه و نیز یک مرکز تحقیق و توسعه محلی منعطف برای ارائه بهترین راه­حل‌ها تأسیس شده است.

 

در ژانویه 2020، Milliken & Company، تولید کننده پوشش‌های کف، منسوجات کاربردی و محافظ، و سایر محصولات صنعتی مستقر در ایالات متحده، Borchers Group Limited، تولید کننده افزودنی­های پوشش در اوهایو را از The Jordan Company با مبلغی نامشخص خرید. Milliken & Companyبر روی گسترش حضور عملیاتی و تجاری خود در حوزه تخصصی مواد افزودنی پوشش در سراسر جهان متمرکز شده است.

 

بازیگران اصلی در بازار افزودنی‌های پوشش عبارتند از: Akzo Nobel NV، ANGUS Chemical Company،Arkema ، Ashland Global Holdings، Inc.، Momentive Performance Materials، Solvay SA، Clariant AG، Dow Chemical Co.، Eastman Chemical Company، Elementis PLC، Evonik Industries AG، Allnex Netherlands B.V.، Ineos Group AG.، Kamin LLC.، Keim Additec Surface GmbH.، BYK Additives & Instruments.، Cabot Corporation.، Kyoeisha Chemical Co., Ltd.، Michelman Inc. ، Rhodia SA.، Shamrock Echnologies. و .Shin Etsu chemical Co Ltd.

 

آسیا و اقیانوسیه بزرگترین منطقه در بازار افزودنی‌های پوشش در سال 2022 بود. انتظار می‌رود منطقه آسیا و اقیانوسیه سریع‌ترین رشد را نیز داشته باشد. مناطق مورد مطالعه در سند بازار افزودنی‌های پوشش عبارتند از: آسیا-اقیانوسیه، اروپای غربی، اروپای شرقی، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا. کشورهای مورد نظر در سند بازار افزودنی‌های پوشش عبارتند از استرالیا، برزیل، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، روسیه، کره جنوبی، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا.

 

سایر اخبار را دنبال کنید:

 

اوپک مشتاقانه منتظر بازگشت کامل ایران به بازار نفت است

پوشش اپوکسی ضدحریق برای کاربردهای ساختمانی توسط PPG به بازار آمد

Ascend در ECS حلال های قابل بازیافت و آمین های خود را به نمایش گذاشت

ارزش بازار رزین های مصرفی در پوشش ها

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.