پک هاوس : تولید تامین و بسته بندی مواد شیمیایی

پلی اتیلن پلاستیک : بیشترین پلیمری که در جهان استفاده میشود

پلی اتیلن پلاستیک : بیشترین پلیمری که در جهان استفاده میشود

پلی اتیلن پلاستیک : بیشترین پلیمری که در جهان استفاده میشود

 

همانطور که در بررسی اجمالی بیان شد ، پلی اتیلن پلاستیک پرمصرف ترین و تولید شده ترین پلیمر در جهان است. سه نوع اصلی از پلی اتیلن وجود دارد. پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) ، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) و LLDPE (ترکیبی از دو مورد قبلی).

 

این ماده در تعداد بیشماری از وسایل روزمره یافت می شود و همچنین صد در صد قابل بازیافت است. پلی اتیلن به دلیل استحکام و سبک بودن ارزش زیادی دارد و از آن در کیسه های پلاستیک ، بطری ها ، درب ها ، درب ها ، لوله ها ، ظروف و موارد دیگر استفاده می شود. این یک ماده معمولی است که ما انسانها هر روز با آن در تماس هستیم و به راحتی می توان آن را فراموش کرد و آن را مسلم دانست زیرا وجود آن بسیار فراگیر است.

پلی اتیلن پلاستیک از گاز طبیعی ساخته می شود. طی تحقیقی که در مورد شرکت شیمیایی DOW انجام شد تا بررسی شود که آنها از کجا گاز خود را تهیه کرده اند ، و آنچه به احتمال زیاد اتفاق می افتد این است که آنها گاز طبیعی به کارخانه های خود لوله می کنند.

 

این امر احتمالاً به این دلیل است که گاز طبیعی بسیار فراوان است و انتقال آن از طریق خط لوله بسیار آسان است. گاز طبیعی تصفیه شده و گازی به نام اتان از ترکیب حاصل گرفته می شود. سپس اتان گرم می شود و اتیلن تشکیل می شود که وقتی با مواد شیمیایی به پلی اتیلن تبدیل می شود ترکیب می شود.

 

گرانول پلی اتیلن

 

به این فرآیند گرم شدن مایعات “ترک خوردگی” گفته می شود. مایع پلی اتیلن صاف شده و به صورت رشته های پلاستیک خنک می شود. این رشته ها به صورت قطعه های کوچک و کوچکی برش داده می شوند که گرانول نامیده می شوند.

 

این گرانول ها همان چیزی است که شرکت های شیمیایی مانند DOW به شرکت های دیگری می فرستند که گرانول ها را برای تولید اشیا روزمره ذوب می کنند. یافتن گاز طبیعی تقریباً غیرممکن است که به منبع اصلی خود بازگردد. زیرا تقریباً صد کشور جهان دارای ذخایر زیادی از گاز طبیعی هستند. فرض بر این است که پلی اتیلن پلاستیک تولید شده در ایالات متحده از یک منبع گاز طبیعی است.

پتانسیل تعارض با پلی اتیلن وجود دارد ، اما در مقایسه با بسیاری دیگر از مواد پرکاربرد ، این پتانسیل بسیار کم است. برای شروع کار ، پلی اتیلن پلاستیکی بسیار ایمن است و هیچ نگرانی محیطی و بهداشتی ندارد. گرچه این واقعیت گزارش جالب توجهی راجع به این ماده ایجاد نمی کند ، اما باید از آن به عنوان یک خبر خوب یاد کرد. زیرا بیشترین استفاده از پلاستیک در جهان باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی نمی شود. مطمئناً ، زباله های پلاستیکی همیشه برای محیط زیست ضرر دارند اما این تقصیر انسان است ، نه خود مواد.

 

استخراج گاز طبیعی از زمین

پتانسیل دیگر برای درگیری با این ماده ، حول استخراج گاز طبیعی از زمین است. بدیهی است که شکستگی هیدرولیکی برای گاز می تواند متان را در آبهای زیرزمینی ما قرار دهد ، که این برای خود زمین و سلامت انسان بسیار مضر است.

 

بعلاوه ، گازهای گلخانه ای از ماشین آلات استخراج این گاز از زمین خارج می شوند. احتمال نشت گازهای آلی خطرناک و همچنین آلودگی هوا وجود دارد. استخراج گاز طبیعی نیاز به کار حرفه ای دارد که تقریباً همیشه توسط شرکت های بزرگ انرژی انجام می شود. خوشبختانه ، تقریباً هیچ پتانسیلی برای استخراج گاز طبیعی توسط گروه های شورشی ، زنان ، کودکان یا هر گروه دیگری از افرادی که قرار نیست این کار را انجام دهند وجود ندارد.

خبر خوب در مورد پلی اتیلن پلاستیک این است که این ماده خود اثرات منفی بر محیط زیست ما ندارد مگر اینکه مسلماً آلوده باشد. کنترل و لمس کاملاً ایمن است. منبع واقعی درگیری بالقوه در استخراج گاز طبیعی است که ماده اصلی تولید پلی اتیلن است.

 

دوستداران محیط زیست که به شکستن هیدرولیک اعتراض دارند باید گوش داده شود: ما نمی توانیم برای استخراج سوخت های فسیلی آگاهانه زمین را آلوده کنیم. با این اوصاف ، گاز طبیعی یک منبع کاملاً ضروری انرژی است و در ساخت پلاستیک حیاتی است.

 

یک پلاستیک قابل بازیافت

 

پلی اتیلن پلاستیک یک پلاستیک کاملاً قابل بازیافت است و هیچ اثر منفی بر محیط زیست ندارد. توصیه هایی که میشود برای شرکتهایی است که از زمین گاز طبیعی استخراج می کنند. آنها باید روش دیگری برای استخراج گاز طبیعی غیر از شکست هیدرولیک پیدا کنند. این روش خاص تأثیرات غیر قابل انکار زیست محیطی دارد و از زندگی با آن خوشحال نخواهیم شد.

با اتمام این پروژه ، مشخص شد که پلی اتیلن برای جهانی که در آن زندگی می کنیم چقدر مهم است. در حالی که پلاستیک های دیگری نیز در آن وجود دارد ، هیچ یک از آنها با دوام ، سبک ، محکم و سازگار با محیط زیست نیستند. اگر ما بفهمیم چگونه می توان روند استخراج گاز طبیعی را اصلاح کرد ، پلی اتیلن کاملاً بدون تعارض خواهد بود.

 

اخبار و مقالات مرتبط:

 

پلی اتیلن چیست ؟ انواع و کاربردهای PE

پلی اتیلن سنگین تزریقی و همه چیز درباره این ماده

 

 

منبع

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.