پک هاوس : تولید تامین و بسته بندی مواد شیمیایی

انتقال خط متانول پتروشیمی چابهار به بندر شهیدبهشتی ایمنی لازم و مجوزهای زیست محیطی دارد

انتقال خط متانول پتروشیمی چابهار به بندر شهیدبهشتی ایمنی لازم و مجوزهای زیست محیطی دارد

انتقال خط متانول پتروشیمی چابهار

 

به گزارش پک هاوس به نقل از ایسنا , مدیر ایمنیHSE پتروشیمی نگین مکران در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت خط انتقال متانول پتروشیمی نگین مکران به بندر شهیدبهشتی چابهار اظهار کرد: خط لوله انتقال متانول به طول ۳۵ کیلومتر در حال اجرا است و تمام فرایندهای ایمنی و زیست محیطی را با استانداردهای بین المللی طی کرده و هیچ گونه نگرانی در این زمینه نداریم.

محمود زوقی افزود: فضا سازی که اخیراً در خصوص پیامدهای منفی خط انتقال متانول بوجود آمده متأسفانه نگرانی‌هایی را برای شهروندان چابهاری ایجاد کرده است که عنوان شده خطر برای هزاران شهروند چابهاری بر اثر انتقال متانول از وسط شهر چابهار خواهد داشت ، در صورتیکه خط متانول اشتعال و آسیب پذیری کمتری نسبت به بنزین دارد.

وی گفت: برای انتقال خط متانول به بندر شهیدبهشتی از سال ۹۶ اقدامات لازم ایمنی و زیست محیطی با سازمان‌های مرتبط اخذ شده و تاییدیه برای انجام فعالیت گرفته شده و اسناد موجود نیز گواه بر این موضوع است.

مدیر ایمنی پتروشیمی نگین مکران خاطرنشان کرد: ۴ واریانت برای انتقال خط مشخص شده که خط انتقال از شهر تاییدیه لازم را گرفته است و اخیراً هم بحث انتفاع شهرداری از این خط لوله است و هیچ نگرانی مطرح نشده است.

زوقی افزود: خط انتقال متانول فقط ۵ کیلومتر از حوزه شهری چابهار عبور می کند و عمق دفن لوله متانول به ۲.۹۰ متر است و در ۳ بخش تقسیم شده که با استفاده از دو ایستگاه LBW منطقه شهری ایزوله شده است و مراتب ایمنی آن بیشتر از خط انتقال گاز است که در تمام شهر ریشه زده ،متانول در هوای آزاد قابلیت اشتعال و انفجاری ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.