پک هاوس : تولید تامین و بسته بندی مواد شیمیایی

روش جدیدی برای تبدیل دی اکسید کربن به متانول

روش جدیدی برای تبدیل دی اکسید کربن به متانول

به گزارش پک هاوس به نقل از ایران پلیمر , یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه Alberta کانادا روش جدیدی برای تبدیل دی اکسید کربن (یک گاز گلخانه ای خطرناک ) و گلیسرول (محصول جانبی تولید بیودیزل) به مواد ارزشمند توسعه داده اند. اگر چه دی اکسید کربن یکی از اصلی ترین آلاینده های هوا و از عوامل تغییرات آب و هوایی می باشد، این ماده را می توان به متانول که یک ماده شیمیایی ارزشمند می باشد تبدیل کرد.

 

متانول در کاربرد های مختلف شامل اتومبیلی، الکترونیک، چسب ها، رنگ ها و پوشش ها، بسته بندی، حلال ها، داروسازی و مواد شیمیایی کشاورزی استفاده می شود.

 

همچنین متانول جهت جابجایی و نگهداری هیدروژن مایع استفاده می شود. یکی از موانع اصلی در تبدیل دی اکسید کربن به متانول، آبی است که بعنوان محصول جانبی در حین فرآیند هیدروژناسیون تشکیل می گردد. این آب باعث غیر فعال شدن کاتالیست می گردد. Herrero با استفاده از نانو فناوری موفق به توسعه یک فرآیند برای تولید کاتالیست پایدار شده است.

 

این کاتالیست آب را دفع می کند و در دما ها و فشار های پایین بخوبی عمل می کند. در نتیجه انرژی مورد نیاز برای فرآیند کاهش پیدا می کند. این فرآیند جدید برای بهبود سایر فرآیند های شیمیایی کاتالیستی که بوسیله آب غیر فعال می شوند نیز قابل استفاده است (برای مثال سنتز آمونیاک).

 

به گفته Herrero پیدا کردن کاتالیستی که دافع آب باشد و در برابر حرارت نیز پایدار باشد کار دشواری است. کاتالیستی که Herrero طراحی کرده است برای تولید سایر محصولات مثل آمونیاک و catalytic converters نیز مناسب می باشد. فرآیند جدید بزودی در پتنت ثبت خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.