پک هاوس : تولید تامین و بسته بندی مواد شیمیایی

معاون وزیر نفت پتروشیمی‌ها را ملزم به بازارسازی محصولات کرد

معاون وزیر نفت پتروشیمی‌ها را ملزم به بازارسازی محصولات کرد

بازارسازی محصولات پتروشیمی

 

 

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بازارسازی برای محصولات پتروشیمی را از مهمترین اهداف حضور در رویدادهای تخصصی و نمایشگاه‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: پتروشیمی‌ها باید حضور فعال در کشورهای همسو و همسایگان را با جدیت دنبال کنند.

به گزارش پک هاوس به نقل از نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی سه‌شنبه (ششم تیرماه) در پایان سی‌ودومین اجلاس مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی اظهار کرد: این اجلاس سبب شد تا شرکت‌کنندگان با ارائه دیدگاه‌ها و نظرهای خود درباره مسائل مختلف صنعت پتروشیمی زمینه را برای همگرایی و همکاری بیشتر پتروشیمی‌ها فراهم سازند.

وی ادامه داد: انگیزه و روحیه بالای مدیران هلدینگ‌های پتروشیمی در این اجلاس نشان داد که این رویداد اقتصادی صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تعامل و همکاری‌های مستمر و آتی در صنعت پتروشیمی باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی باید در همایش‌ها و رویدادهای نمایشگاهی بین‌المللی حضور فعالی داشته باشند، گفت: بازارسازی مهمترین هدف ماست و در این مسیر حضور فعال در کشورهای همسو و متحد و همسایگان را با جدیت مورد توجه قرار دهید.

شاهمیرزایی به ایجاد ارزش افزوده مطلوب در صنعت پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر از خام‌فروشی فاصله گرفت و به سوی تکمیل زنجیره با هدف تولید محصولات نهایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی گام برداریم.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای رفع نیاز شرکت‌های پتروشیمی افزود: این شرکت دانش بنیان جایگاهی ویژه را در کشور دارد و افزون بر تامین دانش فنی و کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی با صنایع نفت وگاز نیز همکاری کرده و خدمات خود را به این واحدهای تولیدی نیز ارائه می‌کند.

معاون وزیر نفت بیان کرد: ظرفیت‌های علمی و تخصصی این شرکت اکنون به همه بخش‌های صنعت نفت ارائه می‌شود و باید گفت که در زمینه صادرات کاتالیست نیز عملکردی بسیار مطلوب را رقم زده است به طوری‌که چندین کشور خواستار خرید کاتالیست‌های ایرانی تولید شده از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی هستند.

شاهمیرزایی با تاکید بر اینکه داخلی‌سازی نیازهای صنعت با کمک شرکت‌های پتروشیمی و تلاش سازندگان توانمند ایرانی باید شتاب گیرد، گفت: امیدواریم تا پنج سال آینده بتوانیم در دانش فنی، کاتالیست‌ها، آغازگرها، محصولات شیمیایی و جاذب‌ها خودکفا شویم و شرکت‌های پتروشیمی کمک کنند تا با استفاده از فناوری‌های نوین نیازهای صنعت بومی‌سازی شود.

 

وی به نقش مهم انتقال تجارب پیشکسوتان و کارشناسان صنعت به نسل جدید فعال در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: باید تجربه‌های موفق را به نسل جوان شاغل در بخش‌های مختلف از جمله شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی منتقل کرد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه همکاری مراکز علمی و صنعت منجر به ایجاد محیطی تخصصی و کارآمد می‌شود، ادامه داد: ارتباط مستمر با مراکز پژوهشی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان باید از سوی پتروشیمی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 

شاهمیرزایی از هلدینگ‌های پتروشیمی درخواست کرد تا با تامین اعتبار طرح‌های توسعه‌ای زمینه‌ساز توسعه شوند و با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری‌های جدید بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش باید از سوی هلدینگ ها و شرکت‌های پتروشیمی با هدف کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی مورد توجه قرار گیرد.

 

سایر اخبار را دنبال کنید:

 

بلاتکلیفی ارزی پتروشیمی‌ها

هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری تولید

افزایش ۳۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در ۶ ماه اخیر

گام‌های اساسی صنایع پتروشیمی در مدیریت کربن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.